سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه دیده بیند در دل نشیند . [نهج البلاغه]
دانلود آهنگ جدید|اخبار موسیقی

رهبر ارکستر تلفیقی «فوژان» از برگزاری کنسرت گروه خود خبر داد ودر گفت و گو با موسیقی ما به معرفی فعالیتهای گروه فوژان پرداخت.حمیدرضا دیبازر درباره این فعالیتها به موسیقی ما گفت: گروه «فوژان» به عنوان یکی از گروههای تلفیقی طی سالهای اخیر، فعالیتهای خود را در قالب کنسرت و آلبوم از سر گرفته است و به زودی آثار خود را در اختیار علاقه مندان به موسیقی قرار خواهد داد.

دیبازر با بیان اینکه هنوز تاریخ دقیق این کنسرت مشخص نشده است، گفت: هم اکنون در مرحله انتخاب افراد نوازنده برای همکاری در کنسرت هستیم و در واقع می شود گفت کنسرتمان در مرحله پیش تولید است و به زودی تاریخ و محل دقیق برگزاری آن را اعلام خواهیم کرد. البته تا این لحظه، تالار وحدت را برای این اجرا قطعی کرده ایم.

این مدرس موسیقی در ادامه خاطر نشان کرد: به موازات برگزاری این کنسرت قرار است آلبوم «جزیره پرواز» که در واقع اولین آلبوم تلفیقی در ایران بود و توسط گروه ما منتشر و روانه بازار موسیقی شد، ریمستر و بازتنظیم کرده و به دست مخاطبان برسانیم. آنطور که از شواهد امر پیداست از این آلبوم استقبال خوبی به عمل آمده است . ما نیز تصمیم گرفتیم آن را بازسازی کرده و در اختیارشان قرار دهیم.

وی در پاسخ به اینکه چه اصراری بر روی بازتنظیم این اثر داشته ، گفت: به اعتقاد من هیچ هنری متعلق به زمان خاصی نیست و در واقع می توان گفت هنر زمان ندارد و اگر واقعا هنر است متعلق به همه زمانهاست و محدود به حال ، گذشته یا آینده نیست. ضمن اینکه این خواسته مردم است و ما بر حسب تقاضا به عرضه اثر اقدام می کنیم. این آلبوم جزو اولین کارها در زمینه موسیقی تلفیقی است که موزیکی متفاوت دارد.

دیبازر اضافه کرد: بعداز انتشار آلبوم «بوم» که آن هم اثری متفاوت است، بهتر دیدم که این دو آلبوم می توانند پیوند خوبی با هم برقرار کنند. این پیوند با بازسازی و تنظیم مجدد آلبوم «جزیره پرواز» برقرار شد که البته تجربیاتی که در این راستا به دست آمد، مقوله ای می شوند برای آلبوم بعدی و آلبومهای دیگری که پس از این منتشر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: آلبوم بعدی گروه «فوژان» شامل مجموعه قطعاتی است از ساخته های من که آوازی هستند و در یکی از قطعات دولتمند خال اف خوانندگی کرده است. در این آلبوم قرار است خوانندگان مطرح و درجه یکی از هر سبک انتخاب و با آنها همکاری شود. ضمن اینکه از حضور دو خواننده خارجی نیز بهره مند خواهیم شد که نهایتا یک مجموعه کامل و حرفه ای می شود. هر کس که برای این آلبوم انتخاب می شود، مطمئنا بهترین ویژگیها را داردکه ما سعی می کنیم آنها را لحاظ کرده و از حضور آنها استفاده کنیم.

دیبازر تصریح کرد: پایان هر ماه قرار است در سمیناری که در تهران برگزار می شود، میزبان علاقه مندان موسیقی در زمینه های مختلف باشم. نمونه ای از این سمینار هفته گذشته با حضور من در شهر اصفهان برگزار شد که موضوع آن نقد موسیقی و سبک شناسی موسیقی بود.

از کارهای مشترک وی با دولتمند خال اف می توان به قطعه «سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود» اشاره کرد که بر روی شعری از حضرت مولانا شاخته شده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مصطفی 92/4/6:: 11:37 عصر     |     () نظر