سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بسیار یاد خداوند ـ عزّوجلّ ـ کند، خداوند، دوستش خواهد داشت، و هرکه بسیار یاد خدا کند، برایش دو برائت نامه نوشته خواهد شد : برائتی از دوزخ و برائتی از نفاق . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
دانلود آهنگ جدید|اخبار موسیقی

اجرای کنسرت مالزی سهراب پورناظری و همایون شجریان با استقبال خوبی از سوی ایرانیان مقیم این کشور روبه‌رو شد. به گزارش سایت موسیقی ما اجرای کنسرت مشترک همایون شجریان و سهراب پورناظری در کشور مالزی توانست سیلی از مخاطبان و علاقه‌مندان به این موسیقی را به سمت سالن کنسرت روانه کند.

این اجرا در مالزی اولین کنسرت ایرانی بود که در پایتخت این کشور توسط سهراب پورناظری و همایون شجریان برگزار می‌شد. همایون شجریان و سهراب پورناظری که با پای شکسته و نشسته روی ویلچر گروه را همراهی می کرد، در سالن دیوان شهر کوآلالامپور روی صحنه رفتند.این سالن با ظرفیت هزار و 500 نفر در حالی میزبان علاقه‌مندان موسیقی اصیل ایرانی بود که از اقصی نقاط این کشور برای تماشای کنسرت و شنیدن صدای موسیقی ایرانی حضور یافته بودند.

سهراب پور ناظری درباره این کنسرت به سایت موسیقی ما گفت: کنسرت فوق در دو بخش ایرانی - سنتی و تنبور برگزار شد. بخش اول با آیینه ها شروع شد و پس از آن قطعات نگار، زردی و هفت دریا اجرا شد که من با همراهی همایون شجریان، همایون نصیری و آیین مشکاتیان و مهیار طریحی به این اجراها پرداختیم.

به گزارش موسیقی ما، در بخش اول که به اجرای موسیقی سنتی-ایرانی اختصاص داشت، با بداهه نوازی و بداهه خوانی هایی از این دو هنرمند همراه بود که آنها توانستند به خوبی از پس اجرای قطعات در این بخش بر آیند. دوقطعه از قطعات اجرا شده در این بخش از ساخته های کیخسرو پورناظری بود و دیگر قطعات از ساخته های سهراب پورناظری. قطعات بخش دوم، تماما ساخته هایی از سهراب پورناظری بود. این بخش با بداهه شروع می شد و با یک قطعه سه اپیزودی همراه بود که روی اشعار خیام، مولانا و حافظ اجرا شده بود. در این بخش مخاطبان شاهد بداهه خوانی و بداهه نوازی هایی از این دو هنرمند بودند که با استقبال خوبی از سوی آنها مواجه شد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مصطفی 92/4/6:: 11:38 عصر     |     () نظر

امید حاجیلی، خواننده و موزیسین با تجربه و صاحب نام کشور، به زودی روی استیج خواهد رفت. این کنسرت دومین اجرای مستقل حاجیلی خواهد بود که سه سال پس از کنسرت قبلی وی برگزار می شود.
 
بر این اساس، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران، 13 تیر ماه 1392 میزبان حاجیلی و هوادارانش خواهد بود. این کنسرت توسط موسسه فرهنگی هنری «نوای نی لبک شرقی» به مدیریت علی و ایمان آقایی نسب برگزار می شود که کارنامه ی موفقی در زمینه ی برگزاری کنسرت دارند.
 
امید دقایقی پس از صدور مجوز نهایی این کنسرت، در گفت و گو با موسیقی ما با اعلام این خبر اظهار داشت: «پس از سالها همکاری با هنرمندان مختلف، در صدد برگزاری کنسرت خودم بودم که در سال 89 این اتفاق افتاد اما متاسفانه دیگر تکرار نشد. امروز بسیار خوشحالم که پس از سه سال مجدداً با مخاطبینم دیدار خواهم کرد... از مسئولین محترم ذیربط به ویژه مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل مساعدت هایشان سپاسگزارم».
 
به گفته ی حاجیلی، همه ی قطعاتی که تا کنون از او شنیده شده اند (شامل قطعات آلبوم «آلگرو» و تک آهنگهایی نظیر «دلبر»، «عاشقتم»، «بیا بریم بوم» و...) با تنظیمهایی ریتمیک و پر انرژی در این برنامه اجرا خواهند شد.
 
این موزیسین در خصوص ادامه ی همکاری با سایر هنرمندان تصریح کرد: «در سالهای اخیر مشغول همکاری با دوستان مختلف بودم، اما از یک زمانی تصمیم گرفتم که این همکاری ها را کمی محدود کنم و کارهای خودم را با جدیت بیشتری دنبال نمایم. اکنون بیشتر روی فعالیت های خودم تمرکز کرده ام و امیدوارم کنسرتهای خوبی در تهران و شهرستانها برگزار کنم».
 
آرش مقدم (درامز)، همایون نصیری (پرکاشن)، دارا دارایی (گیتار باس)، نیما رمضان (گیتار الکتریک)، خشایار حیدری (پیانو)، موموریضا (کیبورد)، حسین شریفی (ترومبون)، سیامک کریم پور (ترومبون)، علی ضرابی (ترومپت)، کامیار ماندگاریان (ترومپت)، مجید ترکاشوند (ساکسفون) و سینا ذکایی (فلوت) نوازندگان چیره دستی هستند که گروه امید حاجیلی در این اجرا را تشکیل می دهند. هم چنین وحید اسدالهی (نقاره) و محمد اسدالهی (گارمون) برای نواختن در قطعه آذری، مسعود حمیدی (خواننده و نوازنده هارمونیوم) و جاوید تاجیک (طبلا) هنرمندان افغان، و محسن شریفیان (نی انبان)، نوازندگان میهمان این کنسرت هستند. علاوه بر این، هفت نفر به عنوان گروه کُر به همخوانی با امید حاجیلی خواهند پرداخت.
 
امید حاجیلی تا کنون با خوانندگان و گروه های مختلف روی استیج رفته و برای مخاطبین موسیقی، چهره ای آشنا به حساب می آید. او با توجه به ویژگی های شخصیتی اش، توانایی زیادی در مدیریت استیج دارد. حاجیلی علاوه بر این که موزیسین شاخصی است، یک «شو مَن» تمام عیار هم هست و قطعاً تجربه و قابلیت هایش، باعث ترغیب مخاطب برای حضور در برنامه ی او خواهد شد.
 
این هنرمند نخستین کنسرتش را در تابستان 1389 در سالن اریکه ایرانیان برگزار کرد. کنسرت جذابی که همه چیزش متفاوت بود و همین باعث شد مورد توجه واقع شود. در نخستین کنسرت حاجیلی، چهره های سرشناسی از دنیای موسیقی، سینما و تلویزیون نیز حضور داشتند.
 
با توجه به پیشینه ی امید حاجیلی، فضای ریتمیک و هیجان انگیز آثار او و همچنین حضور نوازندگان حرفه ای در کنار وی، پیش بینی می شود دومین کنسرت او نیز با استقبال مواجه شده و بازتاب زیادی در پی داشته باشد.
 
گفتنی است «امید حاجیلی» مراحل پایانی تولید آلبوم دومش را می گذراند که به زودی از طریق سایت «موسیقی ما» درباره ی آن اطلاع رسانی خواهد شد.
 
علاقه مندان برای تهیه بلیت کنسرت این خواننده با تلفن دفتر مرکزی نوای نی لبک شرقی 22687721 (تحویل بلیت در محل) تماس حاصل نموده و یا از طریق سایت www.iranconcert.com (با امکان انتخاب صندلی و چاپ بلیت) اقدام نمایند.

این کنسرت با همکاری موسسه شکوه موسیقی ایرانیان به مدیریت آقای صفر دوست برگزار خواهد شد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مصطفی 92/4/6:: 11:38 عصر     |     () نظر

سازنده و نوازنده آلبوم «دوست قدیمی» که بر پایه «ساز دهنی» تهیه و تولید شده و چند سالی هست روانه بازار موسیقی کشور شده است، در تدارک آلبوم و کنسرت جدید خود در تهران می باشد. بابک صفرنژاد که پیش از این به همراه گروه «آهیل» در تهران به اجرای برنامه پرداخته است، در گفتگو با «موسیقی ما» درباره فعالیت های جدید خود گفت:«در حال برنامه ریزی برای کنسرت و آلبوم جدید خود هستم. بعد از اولین کنسرتم که سال گذشته برگزار شد، در تدارک برنامه ای قوی تر و جدی تر هستم تا بتوانم تجربه خوب سال گذشته را تکرار و بهتر نمایم.» این هنرمند درباره جزئیات و زمان برگزاری برنامه اش نیز ادامه داد:«ببین جزئیات برنامه که همیشه باید تا لحظه اجرا منتشر نشود و لذت این قبیل برنامه ها به غیر قابل پیش بینی بودن شان است. در مورد زمان اش هم باید بگویم که برنامه ریزی هایمان برای اواخر تابستان است ولی هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نشده است.»

سرپرست گروه آهیل درباره استفاده از خواننده ها در ارکستر و گروه اش نیز اعتقاد دارد:«قطعا این اتفاق نخواهد افتاد و برنامه های من بی کلام باقی خواهند ماند و سولیست هم خودم هستم. دیگر اعضای گروه هم تا حدودی مشخص شده اند ولی اجازه بدهید تا زمانی که به قطعیت نرسیده ایم از کسی اسمی نبرم.» صفرنژاد در انتهای صحبت هایش نیز درباره آلبوم جدید خود افزود:«حدود 5 قطعه را برای آلبوم ساخته ایم و 4 قطعه دیگر هم در دست تولید است و امیدوارم در 6 ، 7 ماه آینده بتوانیم آلبوم را آماده و روانه بازار نمایئم.»


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مصطفی 92/4/6:: 11:38 عصر     |     () نظر

مجموعه موسیقی های بی کلام شادِ آذربایجانی «اُوزون دَرَه» برگرفته از اجرای استاد وحید اسداللهی، غلام میرزا میرزائیو و جیحون قاقاش لی توسط مؤسسه فرهنگی هنری «راوی» عرضه شد.
 
آلبوم «اُوزون دَرَه»، که پس از آلبوم دیگری از این مجموعه با عنوان «اِئلین» منتشر می شود، برگرفته از سلسله مجموعه نغمات عالی موسیقی آذربایجانی ایران است که به مدد استاد «وحید اسداللهی» و به منظور اجرایی متفاوت از برخی آهنگ های قدیمیِ محلی (فولکلور) و فراموش شده ی موسیقیِ آذری ایران اجرا شده است.
 
انتخاب آهنگ ها با دقّتِ خاص ِ وحید اسداللهی، نوازنده ی ناغارا، صورت گرفته و تلاش شده تا با همنوازی کلارینت و بالابانِ «غلام میرزا میرزائیو» و پیانوی «جیحون قاقاش لی» اجرایی متفاوت و شنیدنی باشد.
 
قابل توجه است، خاندانِ اسداللّهی (رحمان و وحید) در سال 1389 به همّت حوزه-هنری مجموعه ی 6 ساعته ی موسیقیِ ردیفِ آذربایجانی که به عنوان «اوّلین ردیف موسیقی آذربایجان» تلقی می شود را عرضه کردند و در ثبت و ضبط این گنجینه ی مهم میراث معنوی شنیداری افتخار آفریدند.
 
گفتنی است آلبوم «اُوزون دَرَه» به مدیریت تولید رضا مهدوی، ضبط استودیو یاشار باکو و میکس استودیو مدرن صادق نوری و با طراحی گرافیک سهیل حسینی به دوستداران موسیقی غنیِ خطّه ی آذربایجان ایران از سوی پخش رها عرضه شده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مصطفی 92/4/6:: 11:37 عصر     |     () نظر

رهبر ارکستر تلفیقی «فوژان» از برگزاری کنسرت گروه خود خبر داد ودر گفت و گو با موسیقی ما به معرفی فعالیتهای گروه فوژان پرداخت.حمیدرضا دیبازر درباره این فعالیتها به موسیقی ما گفت: گروه «فوژان» به عنوان یکی از گروههای تلفیقی طی سالهای اخیر، فعالیتهای خود را در قالب کنسرت و آلبوم از سر گرفته است و به زودی آثار خود را در اختیار علاقه مندان به موسیقی قرار خواهد داد.

دیبازر با بیان اینکه هنوز تاریخ دقیق این کنسرت مشخص نشده است، گفت: هم اکنون در مرحله انتخاب افراد نوازنده برای همکاری در کنسرت هستیم و در واقع می شود گفت کنسرتمان در مرحله پیش تولید است و به زودی تاریخ و محل دقیق برگزاری آن را اعلام خواهیم کرد. البته تا این لحظه، تالار وحدت را برای این اجرا قطعی کرده ایم.

این مدرس موسیقی در ادامه خاطر نشان کرد: به موازات برگزاری این کنسرت قرار است آلبوم «جزیره پرواز» که در واقع اولین آلبوم تلفیقی در ایران بود و توسط گروه ما منتشر و روانه بازار موسیقی شد، ریمستر و بازتنظیم کرده و به دست مخاطبان برسانیم. آنطور که از شواهد امر پیداست از این آلبوم استقبال خوبی به عمل آمده است . ما نیز تصمیم گرفتیم آن را بازسازی کرده و در اختیارشان قرار دهیم.

وی در پاسخ به اینکه چه اصراری بر روی بازتنظیم این اثر داشته ، گفت: به اعتقاد من هیچ هنری متعلق به زمان خاصی نیست و در واقع می توان گفت هنر زمان ندارد و اگر واقعا هنر است متعلق به همه زمانهاست و محدود به حال ، گذشته یا آینده نیست. ضمن اینکه این خواسته مردم است و ما بر حسب تقاضا به عرضه اثر اقدام می کنیم. این آلبوم جزو اولین کارها در زمینه موسیقی تلفیقی است که موزیکی متفاوت دارد.

دیبازر اضافه کرد: بعداز انتشار آلبوم «بوم» که آن هم اثری متفاوت است، بهتر دیدم که این دو آلبوم می توانند پیوند خوبی با هم برقرار کنند. این پیوند با بازسازی و تنظیم مجدد آلبوم «جزیره پرواز» برقرار شد که البته تجربیاتی که در این راستا به دست آمد، مقوله ای می شوند برای آلبوم بعدی و آلبومهای دیگری که پس از این منتشر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: آلبوم بعدی گروه «فوژان» شامل مجموعه قطعاتی است از ساخته های من که آوازی هستند و در یکی از قطعات دولتمند خال اف خوانندگی کرده است. در این آلبوم قرار است خوانندگان مطرح و درجه یکی از هر سبک انتخاب و با آنها همکاری شود. ضمن اینکه از حضور دو خواننده خارجی نیز بهره مند خواهیم شد که نهایتا یک مجموعه کامل و حرفه ای می شود. هر کس که برای این آلبوم انتخاب می شود، مطمئنا بهترین ویژگیها را داردکه ما سعی می کنیم آنها را لحاظ کرده و از حضور آنها استفاده کنیم.

دیبازر تصریح کرد: پایان هر ماه قرار است در سمیناری که در تهران برگزار می شود، میزبان علاقه مندان موسیقی در زمینه های مختلف باشم. نمونه ای از این سمینار هفته گذشته با حضور من در شهر اصفهان برگزار شد که موضوع آن نقد موسیقی و سبک شناسی موسیقی بود.

از کارهای مشترک وی با دولتمند خال اف می توان به قطعه «سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود» اشاره کرد که بر روی شعری از حضرت مولانا شاخته شده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مصطفی 92/4/6:: 11:37 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4      >